דלג לתוכן העיקרי

השראה לחופשה: מושי, טנזניה


דברים שכדאי לעשות
שופינג
הרים
אוכל ושתייה
טבע ונופים
ספורט והרפתקאות

סיור ברכב ספארי בדרכי העפר של טנזניה

סיור ברכב ספארי בדרכי העפר של טנזניה

כשמזג האוויר בהיר בעיירה מושי, אפשר לראות באופק את הפסגה המושלגת של ההר הגבוה באפריקה. הר קילימנג'רו מושך לעיירה הטנזנית הזאת מטפסים ומטפסות, יחד עם חובבי טיולים אתגריים שרוצים לחוות את פלאי הטבע הרבים של האזור.

באגם צ'אלה (Lake Chala) הכחלחל אפשר להעביר יום של טיולים רגליים ולראות קופים על הדרך. במעיינות החמים בקיקולטווה (Kikuletwa Hot Springs) דגיגונים ינקו לכם את כפות הרגליים בזמן השחייה. אם אתם מתעניינים בתרבויות מקומיות, בואו לבקר את שבט המסאי או את הכפרים של בני הצ'אגה שנמצאים בסביבה.

שוק בטנזניה עם מגוון פירות טריים

שוק בטנזניה עם מגוון פירות טריים

למושי עצמה יש הרבה מה להציע, כולל מנות סוואהיליות כמו ניאמה צ'ומה (Nyama Choma) – מנת בשר ובננות על האש שהולכת נפלא עם בירה מקומית. הדוכנים בשווקים המקומיים מציגים לראווה בגדים מסורתיים ופירות טריים, ובחוות הקפה המפורסמות מגישים קפה ערביקה טנזני.

מתי הכי כדאי להגיע?

הטיפוס לפסגת הקילימינג'רו יכול לקחת בין חמישה לתשעה ימים

החודשים ינואר עד פברואר ויוני עד אוקטובר הם התקופות הכי טובות לבקר במושי. במהלך החודשים היבשים האלה תיהנו משמיים ללא עננים בבוקר ובערב, וממזג אוויר עקבי במיוחד שמתאים לטיפוס ולפעילויות אחרות בטבע.

מקומות האירוח המדהימים ביותר

The Secret Garden Hotel – מושי, טנזניה

The Secret Garden Hotel

הנופים ההרריים של הקילימנג'רו הם מהיתרונות הבולטים של המלון הזה. מהמרפסת הפרטית תוכלו לצפות מדי ערב בשקיעה שיורדת על הפסגה. גם למחרת, בזמן ארוחת הבוקר, הנוף של ההר יחכה לכם.

Kaliwa Lodge – מושי, טנזניה

Kaliwa Lodge

מקום האירוח Kaliwa Lodge נמצא ממש בכניסה לפארק הלאומי קילימנג'רו (Mt. Kilimanjaro National Park), במרחק של כמה דקות משער מצ'מה (Machame Gate). המרפסות הפרטיות משקיפות אל עבר היער, וכשתשבו על הדק הגדול תוכלו לראות את הנוף של הפסגה בלי שום הפרעה. האווירה המבודדת (יחסית) הופכת את Kaliwa Lodge למקום שבאמת אפשר להירגע בו.

Altezza Lodge – מושי, טנזניה

Altezza Lodge

מקום האירוח הזה נמצא במרכז מושי, במרחק הליכה משלל מסעדות ובתי קפה. בחדרים הנוחים והנקיים יחכו לכם מיטות נעימות, שתוכלו להתפנק בהן אחרי יום של טיולים רגליים או ספארי. יש במקום גם גן מקסים, בריכה וג'קוזי.