דלג לתוכן העיקרי

7 טיסות בכדור פורח שאסור לכם לפספס


סוג הנסיעה
טבע ונופים
ספורט והרפתקאות

כשבא לכם באמת ליהנות מהנוף, אין כמו כדור פורח. מצד אחד זו חוויה שלווה ונינוחה, מצד שני זו הרפתקה מלאת אדרנלין. אז בפעם הבאה שאתם יוצאים לטיול או לחופשה, תפסו מקום בתוך הסל והביטו אל עבר האופק כמה מאות מטרים מעל הקרקע. לא משנה אם זו תהיה הפעם הראשונה שלכם, או אם כבר יש לכם ניסיון בריחוף בשמיים – טיסה בכדור פורח היא חוויה שאי אפשר לשכוח.

בואו להמריא מעל שדות ירוקים, או להיסחף באוויר ברחבי האזור הארקטי – אנחנו מצאנו בשבילכם שבעה מהמקומות הטובים ביותר בעולם לחוויית כדור פורח בין שמיים לארץ.

קפדוקיה, טורקיה

מבט מלמעלה על ארובות הפיות המפורסמות בקפדוקיה

אנשים מכל רחבי העולם מגיעים לראות מקרוב את נפלאות הטבע של קפדוקיה (Cappadocia), ובעיקר את עמודי הסלע (Hoodoos) המפורסמים שנקראים גם "ארובות הפיות" (fairy chimneys). צריחי הסלע הגבוהים והצרים האלה נוצרו לאורך מיליוני שנים כתוצאה מזרימת לבה. כשתסתכלו עליהם מלמעלה, בטוח תישארו פעורי פה. מדי יום מרחפים באזור אין-ספור כדורים פורחים שצובעים את האופק בשלל גוונים.

שיא העונה הוא בין ספטמבר למאי, אבל אפשר לצאת לטיסה לכל אורך השנה אם מזג האוויר טוב. בלב קפדוקיה נמצא Mithra Cave Hotel, שבו תוכלו לשהות בחדר ששוכן בתוך מערה. קומו מוקדם בבוקר כדי לעלות על כדור פורח ולצפות על הגבעות והעמקים שבאזור תוך כדי הזריחה.

עמק הלואר, צרפת

עמק הלואר יפה במיוחד כשמשקיפים עליו מכדור פורח

רוצים להתרשם באמת מהנופים שמאפיינים את צרפת? צאו לטיסה בכדור פורח מעל עמק הלואר (Loire Valley) ובכמה דקות ספורות תספיקו לראות גם כרמים, גם נהרות וגם יערות. מומלץ לנסות את אחד מהמסלולים הכי פופולריים שעובר מעל טירת שנונסו (Château Chenonceau) המפוארת. תוכלו להביט למטה היישר מתוך הכדור – ואם תבקרו באזור בין אפריל לאוקטובר, תהיה לכם גם אפשרות להיכנס ממש אל תוך הטירה.

הטיסות בכדור הפורח בדרך-כלל ממריאות מוקדם בבוקר או אחר הצהריים (תלוי בתנאי מזג האוויר). אחרי ששוב תהיו עם שתי רגליים על הקרקע, בואו לנוח ולהירגע במלון Le Pavillon Des Lys היוקרתי שנמצא רק חמש דקות הליכה מטירת אמבואז (Château d’Amboise).

איקאלואיט, נונאווט, קנדה

תצפית של פעם בחיים על האזור הארקטי של קנדה היישר מכדור פורח

האזור הארקטי של קנדה, ובעיקר איקאלואיט (Iqaluit), הוא יעד נחשק אצל חובבות וחובבי כדורים פורחים. הטיסות המדהימות האלה הן הזדמנות של פעם בחיים לרחף בין קהילות צפוניות, ואפילו מעל כיפות קרח, בדרך מהאי באפין (Baffin Island) לגרינלנד.

תכינו את עצמכם למפגש עם הטבע במלוא עוצמתו – כאן הכדורים הפורחים ממריאים במהלך החורף, כדי שתיהנו ממראות קסומים של קרח טבעי. בסוף היום, בואו להתחמם ב-The Frobisher Inn. במלון יש מרכז כושר וגם מטבחון בחלק מהחדרים, והכל ממש במרכז העיר.

הפארק הלאומי סרנגטי, טנזניה

מבט ממעוף הציפור על סרנגטי בכדור פורח

הפארק הלאומי סרנגטי (Serengeti National Park) ידוע בנופים המרהיבים שלו ובמגוון חיות הבר: פילים, אריות ועוד. צאו לסיור בכדור פורח כדי להתרשם ממעוף הציפור מהנופים המרהיבים של טנזניה.

יש סיורים לכל אורך השנה, אבל כדאי שתבדקו את לוח הזמנים באזור הספציפי שאליו אתם נוסעים. הגובה שאליו תגיעו תלוי בתנאי מזג האוויר ויכול להשתנות מטיסה לטיסה, מה שאומר שבכל פעם תיהנו מחוויה שונה לגמרי – ולא משנה באיזו עונה. בחלק הדרום-מרכזי של הפארק נמצא Asanja Africa – מקום אירוח שמציע לינה באוהלים עם עיצוב בהשראת הטקסים והמסורת של שבט המסאי.

באגאן, מיאנמר

חכו שתראו את באגאן כשאתם בין שמיים לארץ

באגאן היא אחת הערים הכי מתוירות במיאנמר וביתם של אלפי מונומנטים, סטופות ופגודות עם היסטוריה עשירה. המריאו לשמיים וצפו בארכיטקטורה האייקונית שיש בשפע ברחבי האזור – והכל מתוך סל קש.

התקופה האידאלית לטיסה בכדור פורח היא בין אוקטובר לאמצע מרץ, כשאין רוחות חזקות והאוויר נעים. הרוב מעדיפים להגיע בין דצמבר לפברואר, אז אם תבקרו פה בתקופה הזו, כנראה שתראו עוד הרבה אנשים שנהנים יחד איתכם מהנוף. אחרי הנחיתה סעו אל Bagan View Hotel ואל תשכחו להביט למעלה אל הכדורים הפורחים שמרחפים מעליכם.

אלבקרקי, ניו מקסיקו, ארצות הברית

יותר מ-500 כדורים פורחים נמצאים באוויר במהלך הפסטיבל הבינלאומי באלבקרקי

אנשים שמשוגעים על כדורים פורחים מגיעים באופן קבוע לאלבקרקי (Albuquerque) בשבוע הראשון של אוקטובר, כדי לקחת חלק בחגיגת הכדורים הפורחים הבינלאומית (International Balloon Fiesta) שמתקיימת בעיר מדי שנה. יותר מ-500 כדורים פורחים עולים לאוויר במהלך הפסטיבל, שכולל גם מופע אורות לייזר, תחרות טיסה ומופע זיקוקים. אם אתם מתכננים לנסוע לפסטיבל, כדאי שתזמינו מראש מקום בטיסה כדי שלא תפספסו.

ואם מתחשק לכם משהו קצת יותר אקסקלוסיבי, הזמינו טיסה פרטית שכוללת שמפניה ותצפית על נופים מדבריים-הרריים מרהיבים של ניו מקסיקו. בסופו של יום ארוך, בואו להירגע ב-El Vado Motel – מקום אירוח בסגנון רטרו ששופץ לחלוטין, כדי שתוכלו ליהנות מכל מה שצריך היום בחופשה.

מואייה, סן קרלוס, קוסטה ריקה

הכי טוב להשקיף על מואייה, ועל הר הגעש הפעיל שבמקום, 300 מטר מעל הקרקע

כשתטוסו מעל יערות גשם בשמי מואייה (Muelle), אולי יהיה לכם מזל ותצליחו לראות קופים מקפצים בין צמרות העצים. מדובר באזור טבעי בצפון קוסטה ריקה, שמומלץ להביט עליו בגובה של 300 מטרים באוויר. יש הרבה מה לראות, כמו הפארק הלאומי והר הגעש הפעיל ארנל (Arenal).

במואיה תוכלו גם ללמוד איך להכין את הכדור לטיסה וליהנות מחוויה הרבה יותר אינטרקטיבית. תוכלו אפילו לבחור היכן לנחות, כמובן בהשגחה של טייס מיומן או טייסת מיומנת. אחר כך יגיע זמן למנוחה ב-Tilajari Hotel Resort, כשמסביבכם יער גשם וגנים טרופיים.